ميدو في الأدغال

يوم الكدب العالمي

6:27 PM by MeDoOoOoOo


طبعا و ده شيء اساسي ان كل الناس بتكدب حتي و لو كدبه صغننه كده علي صديق علي دكتور علي الاهل و مش عايز حد يطلعلي يقولي لأ مبكدبش لأما والله هضربو شلوت في وشوا يطلع من عينه لأن ابسط كدبه لما سعادتك تلطع واحد في الشارع و يكلمك تقوله انا في الطريق اهوا وانت اصلا متكنف تحت اللحاف المهم انا جيه عليا يوم مسبتش حد مكدبتش عليه و والله الغرض كان شريف كان نفسي اعقد يوم لوحدي و مش في البيت فقولتلهوم كالعاده انا نازل و بيترد عليا طبعا باسم الدلع بتاع كل الشباب " رايح فين يا زفت " فقولت عندي دروس و بتاع و نزلت او بالظبط دخلت الاسانسير لقيت المعيد بيكلمني و يقولي "انا عايز اخلي الدرس النهارده الساعه 6 بدل بكره" قولتلوا كان بودي لاكن عندي حالة وفاه المهم الراجل قاعد يعزي فيا نص ساعه و قفل تنفست الصعداء و خلاص بقي يدوب طلعت اول الشارع لقيت واحد صاحبي بيكلمني يقولي انا نازل وسط البلد يلا مش نازل (كان الكلام ده ساعة مكونت قاعد 24 ساعه في وسط البلد) المهم قلتله دنا بجيب حاجات و مروح علشان عندي امتحان بكره و مفتحتش حاجه المهم قفلت لقيت تليفون من بنت كنت مديها معاد شغل (والنعمه) بتقولي ايه انا مستنياك بقالي ربع ساعه قلتلها معلش اصل واحد صاحبي عامل حادثه و انا معاه و كده المهم البنيه قدرت الموقف و مزعلتش يدوب دخلت الكافيه و قعدت لقيت الشغل بيتصل بيا و حد بيقولي ايه انت مش جاي انت مش عارف ان في اجتماع ولا ايه لا والله اصل انا صباع رجلي الصغير وجعني ايه يا الوطي ده محدش يسأل عليا و جايين تتكلموا في اجتماع المهم قعدت و شربت بوق قهوه او رشفه زي مبيقولوها و لقيت ولد و بنت كانوا بقي معايا في الدراسه من 12 سنه مثلا افتكروني ازاي الله اعلم و هاتك يا رغي و المصيبه بقي ولا فاكر اسمه ولا اسمها و الرغي استمر تلت ساعه و انا بتفرج المهم رحت استأ>نت و توجهت باحترام الي وسط البلد و قولت للواد انا زهقت من المزاكره نزلت اقعد معاك شويه و شويه و روحت عملت ايه في الدرس كان كويس والله . الكارثه بقي اني ساعات ببقي قاعد فاضي ان التليفون يتنيل يرن ولا الهوا قال ايه انا مهم يعني